Hotell og Restaurant

For mange reisende er det en lettelse å se inngangen til hotellet sitt. De har endelig ankommet målet etter en lang dag på reise. De kan omsider slappe av og kose seg på ferie med familien. Forretningsreisende kan endelig få et stille øyeblikk til å forberede seg til møter eller bare ha litt tid da de ikke trenger å være den profesjonelle forretningsmannen – eller -kvinnen – men bare være seg selv. Det samme gjelder når du ankommer en restaurant. Da kan du få det deilige måltidet du har gledet deg til, fylle en tom mage og nyte en kveld sammen med venner eller familie. I forretningsverden signaliserer ofte inngangen til en flott restaurant at en vellykket forretningsavtale er dratt i land.

Da blir inngangen til et hotell eller en restaurant innfallsporten til gjestfrihet – et sted der du kan slappe av, lade batteriene og ha hyggelige middager. I motsetning til flyplasser eller kontorbygg, der målet er å skille og lede forskjellige strømmer av besøkende i ulike retninger, dreier inngangen til et hotell eller en restaurant seg om å sette folk i kontakt med hverandre.

Inngangsdesign

Døren i inngangspartiet til et hotell eller en restaurant spiller en viktig rolle for å kunne opprettholde et behagelig klima i inngangen eller lobbyen. Ettersom en strøm av besøkende går inn i og forlater hotellet hele dagen lang, er det en utfordring å opprettholde en behagelig temperatur inne i bygningen. Hver gang en tradisjonell skyvedør eller slagdør blir åpnet, slippes den kondisjonerte inneluften ut, og dette kan føre til ubehagelig trekk. Prinsippet for karuselldører "alltid åpen, alltid lukket" kan bidra til å hindre denne trekken og holde støy og støv ute, og dermed sikre at ingenting forringer den trivelige atmosfæren du vil skape i hotellresepsjonen din.

Inngangens utseende er like viktig som hotellets eller restaurantens inngang eller lobby. Inngangens design bør gjenspeile hotellets eller restaurantens merkevare og strategi og gi besøkende et inntrykk av hva de kan forvente: En dør i gammel stil for et historisk hotell, et moderne og trendy utseende for et designhotell og en behagelig og elegant dør for et luksushotell. 

For mer enn 100 år siden, i 1908, installerte vi vår første karuselldør i et hotell. Siden den gang har Boon Edams løsninger bidratt til å utforme inngangen til hundrevis av hoteller og restauranter, inkludert Wynn Casino and Hotel i Macau, Hong Kong, restauranten Bonefish Grill i Las Vegas, USA, Royal Christiania Hotel, Norge, og det nye Fletcher Hotel i Amsterdam, Nederland. 

Kontakt

Boon Edam AS

 

Ta gjerne kontakt med oss med eventuelle spørsmål du måtte ha.